NOVICE >> 2014

Zaključek leta s kulturno zabavnim programom
>>20.12.2014

V društvu smo se odločili, da pripravimo skupni svečani zaključek leta. Prišel je dan, na katerega smo že težko čakali, 20.december. Zbrali smo se na Parmovi v težkem pričakovanju avtobusa. Avtobus se je hitro napolnil in že smo se odpeljali proti Dolenjski, natančneje proti Metliki v domačo »GOSTILNO GERA«. Vožnja do gostilne je bila navkljub ozki in vijugasti cesti čez Gorjance prijetna. Gostitelji so nas sprejeli z aperitivom, prigrizkom ter nasmehom. Nagovoril nas je gospod Zoran, predsednik Invalidskega društva ILCO Ljubljana. Najprej je pozdravil člane ILCO Novo mesto, s katerimi smo se skupaj dogovorili za ta dogodek in vabljene predsednike iz ILCO Bosne Dragan Trivun, ILCO Hrvaške Ivan Kovačič in ILCO Srbije Snežana Cmiljanić-Milojević in pa predsednike in predstavnike iz ILCO Varaždina Ivan Kovačič, Stjepan Vuk in Žarko Videc, ILCO Reke Ognjan Peleš in ILCO Pule Mitja Vekić in Albert Čičič, predstavnike uvoznikov naših pripomočkov za oskrbo stome Convatec in Dansac ter vse ostale prisotne. Potem se je pričela zabava. Ob dobri glasbi smo že takoj ob prihodu zaplesali. Sledila je večerja in tako smo si napolnili želodčke in pripravili dobro voljo za zabavo. Postrežena hrana je bila okusna, zalili smo jo z vinom ter celo s pivom. Ob zvokih Ansambla »Hit« plesišče ni bilo nikoli prazno, saj smo plesali vsi. Nekaj naših članov je pripravilo tudi nekaj iger, pri katerih smo se dodobra nasmejali. Čas je bliskovito minil in že je bila večerja, ob kateri smo se zavedli, da se naše druženje bliža koncu.
Obiskal nas je tudi Božiček, ki nam je razdelil darila, ki smo jih prinesla s seboj. Menjava daril s pomočjo številk (srečk) je bila zelo zanimiva in smeha polna. Tako je dobri mož Božiček obdaroval prav vse udeležence na našem zaključku leta. Ure naše zabave so hitro minile. Čakali smo le še na »Silvestrski poljub« ter odplesali še zadnji ples, nazdravili in si zaželeli kar največ zdravja, sreče in še veliko prihodnjih druženj.

Obisk predsednice ILCO Srbije in predsednika ILCO Bosne- RS v ILCO Ljubljana
>>18 – 20.12.2014

Na naše povabilo sta nas obiskala predsednica ILCO Srbije Snežana Cmiljanić-Milojević in predsednik ILCO Bosne- RS Bosne Dragan Trivun. 18. in 19.12.2014 smo imeli razgovore na temo nega stome, irigacija, udeležba - včlanitve stomistov v ILCO društva, vpliv društev na psiho fizična počutja stomistov. Obiskali smo tudi Srbsko ambasado v Ljubljani. Vzeli pa smo si tudi čas za ogled praznično okrašene Ljubljane, gradu in vožnjo z ladjico po Ljubljanici. 20.12.2014 pa skupni svečani zaključek leta 2014 invalidskega društva ILCO Ljubljana in ILCO Novo mesto s kulturno zabavnim programom.

Obisk ILCO Varaždina ob zaključku leta 2014
>>16.12.2014

Na povabilo predsednika ILCO Varaždin Ivana Kovačića sta se predsednik Zoran Terglav in namestnica predsednika Renata Laznik udeležila svečanega zaključka leta ILCO Varaždin.
V sproščenem razgovoru smo si izmenjali izkušnje o pripomočkih za oskrbo stome, razlike o nabavah le teh v Hrvaški in Sloveniji. Nato pa se okrepčali s kosilom in zaplesali ob zvokih glasbe. Dogovorili smo se, da v prihodnjem letu organiziramo srečanje z člani obeh društev.

Delavnice ročnih spretnosti in merjenje holesterola, trigliceridov, krvnega sladkorja in krvnega tlaka
>>04.12.2014

V četrtek, 04.12.2014 smo na sedežu društva organizirali delavnice ročnih spretnosti. Po skupinah smo izdelovali božične rože iz papirja, božične in novoletne čestitke. Za izvedbo delavnic pa so nam pomagale tri animatorke. Istočasno pa v sosednjem prostoru (pisarni ) merjenje holesterola, trigliceridov, krvnega sladkorja in krvnega tlaka, katere so izvajale Valerija Palkovič dipl.m.s., Beti Zafran mag. zn., in Tatjana Hribar dipl.m.s. iz ZD Šiška in opravile meritve vseh udeležencev.

Ogled Vojaškega muzeja Tabor, fresk in martinovanje s kulturno zabavnim programom
>>11.11.2014

V veselem pričakovanju ogleda in družabnega srečanja smo se v torek, dne 11.11.2014 ob 9:00 uri zbrali na Parmovi v Ljubljani. Ker je bilo veliko zanimanja, smo se odpravili na pot proti Krasu kar z dvema avtobusoma. Peljali smo se preko Vrhnike mimo Divače in Kobilarne Lipica proti zanimivi kraški vasi Lokev. Le-ta ima kar nekaj znamenitosti, vrednega ogleda. Fantastični vojaški muzej Tabor je zagotovo eden najbolj zanimivih. Lastnik muzeja in velik ljubitelj zgodovine Srečko Roze je na široko razlagal, kar je dobro vedeti o slovenski vojaški preteklosti.
Leta 1485 so domačini postavili obrambni stolp zaradi pogostih turških napadov. Danes je v stolpu Tabor urejen vojaški muzej. Ogledali smo bogate zbirke vojaških uniform, orožja in druge opreme iz različnih zgodovinskih obdobij. V bližini je bilo vredna ogleda tudi cerkev Sv.Mihaela Lokev. Izvedeli smo,da je bila zgrajena 1613 na ostankih starejše cerkve iz leta 1118. V letih 1942-1943 je cerkev poslikal slikar Tone Kralj. Slike izražajo krščansko tematiko, vendar je slikar z barvami in loki prikazal odkrit odpor boja Slovenca proti fašizmu.
Nato smo z veseljem in pričakovanjem enkratnega doživetja osmice vstopili na kmetijo Mahnič na Krasu. Ob vstopu na kmetijo nas je pričakala domačnost in topel sprejem. Postregli so nas s pršutom ter ostalimi dobrotami njihove kmetije. Zabave nam ni manjkalo, saj je za to poskrbel tudi muzikant. Mi pa smo ob prijetni glasbi tudi zaplesali in zapeli. Obiskal nas je tudi Sv. Martin, ki je bil zadolžen za spreminjanje mošta v vino. Za konec so nas pogostili z dobro sladico in nazdravili smo še s »pravim« vinom.
Zapustili smo zabavni prostor in se odpravili proti avtobusoma in se odpeljali nazaj proti domu. Predsednik društva, Zoran, pa je poskrbel za odlično organizacijo in zaključek »Martinovanja«.

Predavanje »Skrivnostne moči zdravilnih zeli« in predstavitev pripomočkov za nego stome
>>28.10.2014

Za poletjem je prišla tudi jesen in s tem tudi hladnejši dnevi in mraz. Takrat najraje pijemo čaje in napitke zelišč. Zato smo se zbrali v torek, 28.10.2014 na Parmovi ulici v naši dvorani. Ljudje so bili vedoželjni in se množično udeležili predavanja o zeliščih, ki ga je organiziralo naše Društvo ILCO Ljubljana z predavateljico ga. Sabino Grošelj prof.. V slikovitem predavanju nam je predstavila različne vrste zdravilnih rastlin ( zelnate travnice, enoletnice, drevesa, grme in polgrme ), pravilno nabiranje, sušenje, način uporabe, izdelke iz posameznih rastlin in učinki le teh na telo. Še bolj nas je vse skupaj zanimalo, ker je predstavila vsa zelišča s poudarkom, da le-te nabere na svojem vrtu. Predavanje je trajalo dve uri, odgovarjala je na vsa zastavljena vprašanja in ugotovili smo, da je strokovnjakinja za področje zdravilnih zelišč. Pred in po predavanju smo imeli tudi tri predstavnike proizvajalcev pripomočkov za nego stome: BBraun, Convatec in Dansac, ki so nam predstavili svoje pripomočke, oziroma kar je primerno, za našo kožo. Dobavitelji so imeli lepo razstavljene vse potrebne artikle, kateri nam stomistom veliko pomenijo za spodobno življenje in samo nego stome. Tako smo preživeli lepe torkove urice in veliko izvedeli, o za nas potrebnih stvareh. Predvsem pa, kako lahko zdravilna zelišča pripomorejo k boljšemu zdravju. Precej dobrega smo odnesli in si želimo še več takih strokovnih predavanj.

Ob dnevu stomistov plavanje in telovadba v Zdravilišču Laško
>>30.09.2014

V torek 30. oktobra 2014 smo se ob 8:00 uri zbrali na Parmovi ulici v Ljubljani in z velikim pričakovanjem kaj lepega bomo doživeli v novem dnevu odpeljali našemu cilju naproti. Pot nas je vodila preko Domžal do Trojan, kjer je že kar obvezna postojanka za jutranjo kavico. Posladkali pa smo se s krofi, katere so nam prijazno podarili. Po okrepčilu smo se odpeljali proti Zasavju, kjer so naš že nestrpno pričakovali naši stomisti iz Zasavja, nato pa odpeljali v Zdravilišče Laško. Na blagajni bazena so nas že čakale naročene celodnevne vstopnice za bazene, v katerih smo plavali, se knaufali, klepetali, celo eno zapeli in dobro odmočili. Ob 11:30 smo se dobro natelovadili, saj nas je terapevt Ervin Košič v skoraj pol ure kar dobro namučil z vajami. Tako je prišel čas da poskrbeli s kosilom za naše lačne želodčke, se malce odpočili nato pa so nekateri odšli nazaj v bazene, drugi pa na sprehode po parku in bližnji okolici. Vsi smo na telovadbi, plavanju in sprehodih aktivno sodelovali, tako da smo se rahlo utrujeni odpravili proti avtobusu. Voznik nas je po isti poti odpeljal nazaj , tako smo najprej odložili naše člane iz Zasavja , mi pa smo se vrnili na Trojane, kjer smo imeli zopet kratek postanek. V Ljubljano smo se vrnili v večernih urah. Čeprav malo utrujeni od dogodkov celega dne smo se vsi veseli in razigrani razšli, z željo, da se zopet kmalu snidemo in skupaj doživimo spet kakšen prijeten dogodek.

Čistilna akcija »"Za čisto Ljubljano"« in predavanje »O čistosti Ljubljanice«
>>06.09.2014

V soboto smo se z organizatorjem Turističnim društvom Ljubljanica udeležili čistilne akcije za »čisto Ljubljano «.
Ob 9.00 smo se zbrali pod Prulskim mostom, kjer vsak je dobil majico, rokavico in vrečko za smeti, še prej smo popili kavico ter čakali, da bo dež prenehal. Obiskal nas je še župan Ljubljane, Zoran Jankovič, in nam zaželel uspešno akcijo.
Tokrat smo imeli pred odhodom in predavanje o »Čistosti Ljubljanice« katerega je vodil Tomo Zupančič predsednik društva rečnih kapitanov Ljubljane.
Ker kar ni nehalo deževati, smo se dežju navkljub podali na določeno zdaj nam že poznano traso- rajon od Špice ob Grubarjevem prekopu do Kodeljevega, po kateri nas je vodil nam že poznan g. Jože Golobič. Z nami pa sta sodelovala tudi dva člana društva Laringektomiranih Slovenije predsednik Ivan Košak in Črt.
Napolnili smo deset vreč smeti, med katerimi je bilo največ plastenk in pločevink. Navkljub močnemu dežju pa smo videli, da je obrežje še umazano in odvrženih veliko odpadkov. Tako smo se ob koncu, premočeni, ustavili Bueno baru, kjer smo nekaj malega prigriznili, popili in se vsaj malo posušili. Sledila je skupna fotografija udeležencev našega društva in pobranih vreč z odpadki, katere smo odvrgli v zato namenjene zabojnike (kontejnerje).
Na zborno mesto smo se vrnili ob 12:40 uri, kjer so nam pod Prulskim mostom organizatorji postregli z malico.
Ob klepetu smo si ogledovali živali Ljubljanice, kasneje pa se nam pridružila še kitarista, s katerima smo zapeli nekaj nostalgičnih pesmi in se tako ob ulični glasbi družili do popoldanskih ur.
V prijetnem vzdušju in v pričakovanju, da se kmalu spet vidimo, smo se poslovili in odšli vsak svojo pot.

Pohod na Cerje v organizaciji Ilco zveze
>>30.08.2014

Zveza ILCO Slovenije je za člane ILCO društev organizirala prijetni pohod na Cerje na krasu. Tako smo se v soboto 30.08.2014 zbrali na Parmovi ulici v Ljubljani in se vsi dobro razpoloženi odpeljali po avtocesti proti Krasu. S hitre ceste pri cestninski postaji Šempeter smo se odpeljali proti Mirnu in pot nadaljevali proti Opatjemu Selu. Najzahodnejši slovenski vrh, Cerje, bi komaj opazili, če ne bi bili pred nekaj leti na njej postavili ogromnega (obrambnega stolpa) - »POMNIKA BRANITELJEM SLOVENSKE ZEMLJE«.
Ustavili smo se na parkirišču, kjer smo se srečali še z drugimi člani društev iz: Dolenjske, Gorenjske, Maribora, Primorske, Prekmurja in Slovenj Gradca. Člani iz Goriškega društva so pripravili prigrizke, sladice vseh vrst, pa tudi dobre pijače ni manjkalo, tako smo se veliko lažje odpravili na pohod na Cerje.
Še pred odhodom pa nam je gospod Aldo Marušič povedal nekaj o zgodovini te poti, da so do Cerja že vsaj od začetka prve svetovne vojne vodile makadamske ceste (na teh hribih so se bile nekatere najbolj krvavih bitk soške fronte), kar smo z zanimanjem poslušali. Pešpot pred nami je potekala po sledeh bitke iz 1. svetovne vojne in nas vodila po neporaščenih pobočjih proti spomeniku Cerje. Ko smo končno dosegli vrh, nas je tam pričakala vodička, s katero smo si ogledali Borojevićev prestol in vsa nadstropja POMNIKA z zelo nazornim prikazom prve svetovne vojne. S Cerja je bil čudovit razgled na Vipavsko dolino, Goriško, Čaven in Sveto goro, v ozadju pa smo zaradi lepega vremena opazovali tudi Julijske Alpe. Spust do avtobusov je bil veliko manj naporen. Ko smo se vkrcali na avtobus, so nam že krulili želodčki. Odpeljali smo se do gostilne Tabor v Kostanjevico na Krasu, kjer so nas postregli z obilnim kosilom, v pokušino pa so nam dali še nekaj rezin kraškega pršuta. Pohod na Cerje je zaznamoval tudi podpis pogodbe, s katerim je Zveza invalidskih društev ILCO Slovenije predala svoje prostore na Parmovi 53, invalidskemu društvu ILCO Ljubljana. Pogodbo sta podpisala gospod FRANC KAUČIČ, predsednik Zveze Invalidskih društev ILCO Slovenije in gospod ZORAN TERGLAV, predsednik Invalidskega društva ILCO Ljubljana. Sedaj nas čaka le še postopek vpisa v zemljiško knjigo.
Druženje smo zaključili s skupno fotografijo, nato pa se odpeljali proti domu.

Obravnava stome, kopanje v Strunjanu, ogled Kopra in Socerba
>>19.8.2014

Ni še konec poletja, ko smo v našem društvu pričeli z aktivnostmi. V torek 19.08.2014 smo se že navsezgodaj zjutraj zbrali na Parmovi ulici v Ljubljani, kjer nas je pričakal avtobus. Odpeljali smo se na morje, našemu težko pričakovanemu izletu - novim dogodivščinam naproti. Ker smo bili vsi v pričakovanju kopanja, so bile vse oči odprte v nebo v želji, da bi bilo veliko sonca in bi lahko uživali v morju in prelepem Strunjanu. Spotoma smo se ustavili na počivališču Ravbarkomandi, kjer smo izstopili in naši želodčki so že opominjali,da smo lačni,dobili smo sendviče, malo poklepetali, ter se odpeljali proti našemu zastavljenemu cilju. Že med vožnjo smo opazili, da nam vreme ne bo naklonjeno, saj je bilo oblačno, sonca pa ni bilo od nikoder. Izkrcali smo se na željnem mestu. Ker je bilo vreme oblačno, smo se zapodili v restavracijo na kavo in pijačko. Morje je bilo toplo, saj je imelo 26 stopinj, ozračje pa kakšno stopinjo manj, tako da je večina le namakala kakšen prst v morje, najpogumnejši pa smo se dobro namočili v slanem morju in se nismo pustili pregnati rahlemu dežju. Večina nas je imela tudi organizirane razgovore o stomi, negi stome, vnetjih in drugih težavah vezanih na samo stomo in kožo. Precej je bilo govora o poletnem času, saj so temperature višje, podloge se zmehčajo in pride pogosteje do puščanja in veliko več lepila se prilepi na kožo in ga je težje odstranit, pa tudi do več rahlih vnetij kože pod in ob podlogi pride zaradi tega. Razprave pa so potekale še na ostalih področjih vezanih na stomo in bile zelo živahne in konstruktivne. Pred kosilom pa nas je nekaj odšlo na pohod do Strunjanskega križa nad mesečnim zalivom, kateri prvotno stoji že od leta 1600 in od koder je čudovit razgled na Tržaški zaliv, na severno obalo Strunjanskega polotoka, ob lepem vremenu pa tudi na italijanske Dolomite in na Julijske Alpe.. Ob enih smo šli na kosilo v hotel Krka. Tam smo se pošteno najedli, saj je samopostrežna restavracija z veliko različne in dobre hrane, tako da se ni mogel noben član pritoževati nad odličnim kosilom. Sonca nismo pričakali, nasprotno pričel je rahel dež in zato smo se v soglasju z ostalimi udeleženci izleta dogovorili, da bomo šli na ogled Kopra. Zoran nas je vodil po mestu Koper, kot pravi vodič. Poznal je letnice starejših stavb in zgodovino mesta. Pokazal nam je tudi balkon, na katerem se je igral in užival svoja mladostniška leta. Povedal nam je tudi nekaj anekdot iz svojega otroštva. Bil je super vodič, saj nam je posredoval veliko zanimivih informacij o Kopru. Nekateri so v tem času posedali ob morju, nekateri pa še malo kopali na koprski plaži. Po vrnitvi na avtobus nam je predsednik samo namignil, da ima za nas še eno presenečenje. Pričel je uresničevati presenečenje in odpeljali smo se proti Socerbu. Tam je bilo kaj videti. Na hribu je bil grad, iz katerega smo na razgledni točki videli pomembne kraje, kot so del Italije in del Slovenije. Bil je čudovit razgled na morje, gore in naselja. S prijetnimi doživetji smo se odpravili proti Ljubljani, kjer smo se z nasmehom razšli ter v pričakovanju naslednjega izleta.

Letovanje in rehabilitacijski programi v Pinesti 2014 - 2. Izmena
>>23. do 30. Julij 2014

Prispela tudi druga skupina naših prijateljev, ki so bili željni  dopusta. Seveda smo jih z veseljem pričakali, da nam povedo kakšne prijetne novice iz naše Slovenije. Prva izmena pa jim je pripravila prijeten sprejem z aperitivom in izčrpno in hitro poročala o preteklih dogodkih in dala nekaj praktičnih nasvetov iz svojih pozitivnih izkušenj in doživetij tega tedna. Tako se je tudi za to izmeno pričel, teden počivanja druženja, plavanja, nabiranja svežega morskega zraka in barve. Kakor prva skupina je tudi druga imela organizirane aktivnosti in dejavnosti pod strokovnimi vodstvi: -merjenje krvnega tlaka, -vsako jutro telovadbo, -športne in družabne igre ( tek,balinanje, badminton,karte) , pohodi, izleti, vožnje z vlakcem…,. Športni ribolov pa je bil v prvi skupini dovolj uspešen, da v drugo ni bilo potrebe, pa še glavni ribič in mentor Janez je odšel domov, vajenec Zoran pa je ostal brez ribiške opreme. Piknik in ribe pa so seveda bile, pa tudi plesa in veselja ni manjkalo. Nekateri so si za svoje zdravje poskrbeli z masažo, ki je bila v bližini, seveda proti plačilu, tako je bilo naše telo parih masažah bolj gibljivo. Vse prehitro je minil tudi ta teden in treba je bilo proti domu z mislijo, kako se drugo leto zopet vrnemo.

Vsi, ki se niste odločili, da bi letos dopustovali z nami, ste prisrčno vabljeni, da se nam prihodnje leto pridružite.

Letovanje in rehabilitacijski programi v Pinesti 2014 - 1. Izmena
>>16. do 23. Julij 2014

JUHU prišel je čas, ko smo se tudi v našem ILCO društvu odpravili na skupinske počitnice. To dolgo čakanje ( celo leto), kar ni hotelo priti, da se odpeljemo na naš zaslužen počitek. Tako smo se 16. julija s prvo skupino odpravili proti NOVEMGRADU oziroma našim bungalovom v PINESTI. Že v avtobusu je bilo krasno vzdušje, smeha in dogodivščin, saj se jih je čez celo leto nabralo kar veliko, tako, da smo si imeli kaj povedat. Ko pa smo zagledali morje je bil en velik vzklik vseh .mmoorrjjjjeeeee in že se je pričelo veselje. Po prihodu v bungalove smo se namestili in odšli na kosilo, potem pa veselo v morje. Že prvi večer smo se vsi zbrali pred enim bungalovom in se prijetno družili ob pesmi, pogovorih, skečih, vicih (še bi lahko naštevali), tako vsak večer in pa tudi podnevi. Seveda pa smo imeli organizirane tudi druge aktivnosti in dejavnosti pod strokovnimi vodstvi: -merjenje krvnega tlaka, -vsako jutro telovadbo, -športne in družabne igre ( tek,balinanje, karte, človek ne jezi se…), pohodi, izleti, vožnje z vlakcem in pa -športni ribolov, kjer sta naša vztrajna ribiča mentor Janez in vajenec Zoran ponoči lovila ribe, tako da smo jih imeli za naš ribji piknik, največ pa sta ujela Ugorjev. Piknik ki smo ga organizirali je bil eno samo pozitivno vzdušje, smeha in plesa tudi ni manjkalo, pa še ribic smo se pošteno najedli. Kar prehitro pa je minil ta teden skupnih počitnic, in že je bilo treba proti domu, tako smo odšli z nasmehom in lepimi spomini, ter se že dogovorili za drugo leto. Prišel je avtobus, ki je pripeljal drugo skupino, prvo izmeno pa proti domu s pogledom nazaj, kjer smo uživali nepozaben teden v prijetnem ambientu in s prijatelji.

Izmenjave izkušenj med stomisti - partnerji – svojci in predstavitev pripomočkov za nego stome proizvajalca dansac
>>03.07.2014

V četrtek 03.07.2014 smo ob 11:30 uri v restavraciji Kum v Zagorju za sekcijo Zasavje organizirali kratko predstavitev pripomočkov za nego stome proizvajalca Dansac in izmenjavo izkušenj med stomisti, partnerji in svojci. Predstavnica Klavdija Lanšček–Ronchi, nam je predstavila podjetje in pripomočke za nego stome Dansac. Bilo je kar nekaj splošnih vprašanj in pa kar precej individualnih vprašanj, na katera je Klavdija prijazno odgovorila. Po predstavitvi pa smo imeli razgovore med stomisti in partnerji – svojci. Diskusije so bile zelo živahne in konstruktivne. Dotaknili smo se tudi dobave pripomočkov in ugotovili, da nekateri zdravniki ne napišejo dovolj vrečk in drugih pripomočkov za nego stome, čeprav po zakonu in v standardih ZZZS ni omejitev. Dogovorili smo se, da bodo člani vse take nepravilnosti javljali na društvo. Druženje in razgovori so se nadaljevali še med in po kosilu, nato pa smo se odpravili vsak na svoj dom.

Gledališka predstava – »Deseti brat«
>>20.06.2014

Pred zasluženim odhodom na letni dopust smo se odločili, da si ogledamo gledališko predstavo v letnem gledališču na Jurčičevi domačiji na Muljavi . Vedoželjne in v veselem pričakovanju nas je avtobus popeljal do gostilne Obrščak na Muljavi, kjer smo imeli večerjo. Vsi v strahu smo pogledovali v nebo, ali bo vreme zdržalo ali ne. Kljub kapljam dežja smo se v mraku odpravili do gledališča. Gledališče je ob gozdu v dolinici kjer so postavljene kulise, klopi pa so bile postavljene na drugi breg in so nam nudile lep pogled na prizorišče. Malo čez napovedano uro je z nagovorom pričela v rahlem dežju predstava Deseti brat pisatelja Josipa Jurčiča. Domačini, sami amaterski igralci, pa so navkljub dežju pokazali svoj igralski talent, vendar kljub želji da bi predstavo odigrali do konca ni uspelo zaradi močnega dežja. Mi pa smo se kljub nalivu v veselem razpoloženju ( z malo razočaranja, da nam je vreme skrajšalo ogled igre) odpravili do našega avtobusa, ki nas je odpeljal proti domu.

Delavnice ročnih spretnosti v Piranu v sodelovanju z društvom »Anbot« iz Pirana, ogled muzeja solinarstva in solin v Sečovljah
>>24.05.2014

Lepo pomladno sonce se nam prikazuje že kar nekaj časa,tako nas je zvabilo z svojimi žarki na naše morje. V soboto 24. maja smo se odpeljali naproti našemu celo dnevnemu izletu, da se naužijemo morskega zraka, ta korajžni pa tudi morske vode zaenkrat samo roke v vodo do komolcev pa že to je bilo zelo prijetno. Jutro se je pričelo z velikim zanimanjem kaj nas vse čaka na tako prijeten dan? V Piran smo prispeli radovedni kaj so nam pripravili na tržnici na stojnici, društva ANBOT. Predsednica društva Anbot gospa Natalija Planinc nas je lepo sprejela in povabila, k delu na stojnici pripravljeni za nas, kjer smo ob pomoči njihovih članic ( animatork), izdelovali šopke iz rožmarina, lovorja, mete, sivke…, kdor je želel pa si je tudi napolnil vrečko Sečoveljske soli, ali si naredil zeliščno mešanico po svoji želji, lahko si pa tudi ogledal film o društvu . G. MARIO pa nam je pokazal kako se izdelujejo mozaiki iz školjk, peska, kamenčkov in raznega drugega naravnega materiala. Tako smo ob mentorstvo Maria tudi sami naredili kar nekaj mozaikov, kateri bodo krasili naše domove. Po delavnicah smo v gostilni Ivo malo spočili in pojedli kosilo, katero nam je dobro napolnilo želodce, pa tudi za pijačo je bilo poskrbljeno in to lepo ohlajeno pivo. Tako smo se z polnimi želodci odpravili na ladjico, ki je nekatere zazibala v spanec nekateri pa smo si naužili morskega zraka, spremljal pa nas je tudi vodič ki nam je razlagal vse o solinah , h katerim smo se približevali. Iz ladjice smo se napotili peš do solin ker smo si ogledali kako se pridobiva sol, seveda pa smo si jo tudi nekaj prisvojili. Po ogledu in predavanju pa nazaj na barko in proti avtobusu. Pot nas je vodila še proti Koštaboni po dolini Dragonje ob razlagi vodiča o sami dolini in okoliških vasicah do Šmarij, kjer je bila cesta zaradi del zaprta in nismo mogli na ogled Koštabone.
Tako smo se zadovoljni in polni lepih vtisov odpravili proti domu. V avtobusu so nekateri od prijetne utrujenosti in vročega sonca zadremali.

Poročilo pohod ob žici okupirane ljubljane
>>10.05.2014

V soboto 10.05.2014 smo se ob 9.00 zbrali na sedežu društva Parmova 53 Ljubljana, od koder je bil start z našega pohoda. Pridružil so se nam tudi predsednik turističnega društva Ljubljanica in dva člana društva Laringektomiranih. Pot nas je v čudovitem sončnem in vročem dnevu vodila do Koseškega bajerja, kjer smo se prijavili, nato pa z postanki in osvežitvami do Kongresnega trga, kjer je bila zaključna slovesnost in tudi cilj našega pohoda cca 12 km. Tu smo kar prijetno utrujeni od hoje in vročine malo spočili, žigosali kartice udeležencev in dobili spominske značke 58. pohoda ob žici Ljubljane. Nato smo se odpravili do gostilne Pomf na Trubarjevi ulici, kjer so nam priredili domače kosilo. Vzdušje na pohodu je bilo zelo veselo in se je nadaljevalo pri kosilu in po njem, do poznih popoldanskih ur. Udeleženci pohoda smo se dogovorili,da se ga bomo udeležili vsako leto dokler nam bo zdravje to dopuščalo.

14. Kongres EOA ( Evropski kongres društev stomistov) na Poljskem – Krakow.
>>07.05. do 11.05.2014

Udeležili smo se 14. Kongresa EOA, kateri je vsake tri leta. Tokrat je bil v organizacije Poljske- PolILCO. Kongresa se je udeležilo kar nekaj držav članic. Program kongresa je bil precej natrpan, saj so se razne aktivnosti dogajale dopoldne in popoldne, tako da smo si komaj uspeli tudi malo ogledati zalo lepo in zgodovine polno mesto Krakow. Na samem kongresu so se odvijala razna predavanja na temo stome, katere so vodili priznani kirurgi in enterostomalne sestre. Predstavitve kar nekaj proizvajalcev pripomočkov za nego stome, izpovedi oz. življenjske zgodbe stomistov, predstavitve PolILCO, in še nekaterih državnih ILCO društev. Zadnji dan kongresa pa so bila poročila o delu EOA od 2011 do 2014 in izvolitev vodstva EOA. Vodstvo je bilo izvoljeno v isti zasedbi kakršno je bilo v preteklem mandatu. Po uradno zaključenem kongresu so nas organizatorji povabili na ogled rudnika soli, v katerem so nam tudi priredili večerjo 120m pod zemljo.

Športne igre društva
>>24.04.2014

V sredo 24.04.2014 smo se ob 9.00. uri zbrali na Malenškovi 1 v Ljubljani. Po opravljenih formalnostih smo pod budnim očesom vodij posameznih aktivnosti pričeli z posamičnimi borbami v: kegljanju, šahu, streljanju z zračno puško in pikadu. Na prizoriščih so se odvijali ogorčeni boji saj so bili rezultati zelo izenačeni. Bilo pa je tudi veliko športnega navijanja , smeha in dobre volje. Po končanem tekmovanju smo se vsi zelo dobre volje odpravili na zasluženo kosilo, kjer se je ta dobra volja nadaljevala in je bilo smeha polna mera. Po kosilu smo razglasili najboljše tri v vsaki športni panogi katerim smo podelili zlato, srebrno in bronasto medaljo.
Ob 16. uri smo se počasi odpravili proti domu in bili vsi enotnega mnenja,da moramo take prireditve še ponoviti.

>>15.04.2014

V torek, 15.04.2014 smo na sedežu društva organizirali delavnice ročnih spretnosti. Po skupinah smo izdelovali rože iz papirja, velikonočna jajčka, košarice iz blaga in papirja, pa še kaj bi se našlo. Za izvedbo delavnic pa so nam je pomagale tri animatorke. Istočasno pa v sosednjem prostoru (pisarni ) merjenje holesterola, trigliceridov, krvnega sladkorja in krvnega tlaka, katere so izvajale Valerija Palkovič dipl.m.s., Beti Zafran mag. zn., in Zorica Pristov dipl.m.s. iz ZD Šiška in opravile meritve vseh udeležencev. V zavzetem ustvarjanju in prijetnem klepetu, so izpod naših rok nastali lični izdelki, kateri nam bodo praktično služili in še polepšali naše domove v prazničnih dneh. Tako je čas našega druženja kar prehitro minil. Vsesplošno zadovoljstvo udeležencev je dokaz, kako pomembna in dobrodošla so naša srečanja in druženja.

Čistilna akcija »Za čisto Ljubljano« in predavanje o ekološkem ločevanju odpadkov
>>12.04.2014

V soboto smo se z organizatorjem Turističnim društvom Ljubljanica udeležili čistilne akcije » Za čisto Ljubljano «. Ob 9.00 smo se zbrali pod Prulskim mostom, kjer smo se prijavili in spili kavico. Tokrat smo imeli pred odhodom in med akcijo predstavitev ( predavanje) o ekološkem ločevanju odpadkov, katerega je vodil Jan Skobrne iz mestne uprave Mestne občine Ljubljana. Nato smo dobili majice, vreče za odpadke in rokavice, ter se odpravili na določeno zdaj nam že poznano traso- rajon od Špice ob Grubarjevem prekopu do Kodeljevega, katerega vodja je bil Zoran. Letos pa smo zaradi večjega števila udeležencev iz našega društva organizirali še eno skupino po drugem rajonu - trasi, katero je vodil nam že poznan g. Jože Golobič. Z nami pa sta sodelovala tudi dva člana društva Laringektomiranih Slovenije predsednik Ivan Košak in Črt. Ob veselem in delavnem vzdušju smo pobrali kar nekaj vreč odpadkov, videli, da je obrežje še umazano in odvrženih veliko odpadkov: steklenice, plastenke, in še veliko drugih odpadkov, kateri nikakor ne spadajo v naravo oz. obrežje. Letos nam na srečo ni uspelo najti »medicinskih igel«. Odpadke smo sproti ločevali in jih na koncu odvrgli v zato namenjene zabojnike (kontejnerje). Obe ekipi pa sta se na koncu spojili, tako da smo se vsi skupaj dobili in pregledali skupni rezultat. Na zborno mesto smo se vrnili ob 13.15, kjer so nam pod Prulskim mostom organizatorji postregli z malico. Iz društva nas je sodelovalo 36 članov.

Predavanje »Delovni psi v sodelovanju s človekom«
>>27.03.2014

V četrtek 27 marca smo se zbrali v družbi, katera  se veselili predavanja, ki ga še nismo imeli in kar malo neučakani v pričakovanju kdo bo prišel. Prispela pa je gospa TONJA GOMZI HRABAR  dr.med. v spremstvu njenega velikega štiri nožnega prijatelja, ki mu je ime GAL. Predavanje  je potekalo v sproščenem vzdušju in veliki radovednosti vseh nas predvsem pa tistih ki imamo kužke doma. Doktorica nam je veliko povedala kako se ravna s kužki, ki so domači ljubljenčki in pa tistimi, ki iščejo ponesrečence, v gorah potresih, policijskih psih in pa sodelujejo v različnih nemogočih zadevah, pa tudi o terapevtskih, vodnikih za slepe… . Naš prijatelj GAL se je kar hitro navadil prostora in ga je tudi med samim predavanjem raziskal, ter se dostikrat tudi stisnil ob marsikatero nogo, vsem nam je to bilo v veliko zadovoljstvo, ker nam je namenil svojo pozornost. Takšnih obiskov in predavateljev si še želimo, zato smo se domenili z našima obiskovalcema da še prideta in nam polepšata naš vsakdanjik. Med temi uricami, ki so hitro minile smo bili vsi kar zgovorni in radovedni, ter postavili kar nekaj vprašanj na katere smo dobili takoj odgovor. Seveda je sedaj lažje tudi doma razumeti svojega kužka, ker vemo nekaj več.

Telovadba v bazenu, aktivno in prosto plavanje v laguni Bernardin (Portorož) in proste aktivnosti
>>11.03.2014

V torek 11. marca 2014 smo se ob 08.00 uri zbrali na Parmovi ulici v Ljubljani in z velikim pričakovanjem kaj lepega bomo doživeli v novem dnevu odpeljali proti Primorski. Pot nas je vodila do prvega postanka na Ravbarkomandi za jutranjo kavico, spotoma pa smo videli, kakšno upostošenje je pustil žled v gozdovih. Pot smo nadaljevali in ob prihodu v Bernardin nas je sprejelo toplo sonce in kar nismo mogli verjeti kakšna razlika med Ljubljano. V Laguni Bernardin smo imeli rezervirane štiri urne karte za bazene z morsko vodo, se v garderobah preoblekli in odšli v bazen, kjer smo najprej imeli pod vodstvom 30 minutno telovadbo. Po odmoru pa še 30 min. aktivnega plavanja, nato pa prosto plavanje oz. kakor je kdo želel. Nekaj članov neplavalcev in tistih kateri ne smejo v vodo pa so imeli organiziran sprehod v Piran ali Portorož. Po tem ko smo se natelovadili in naplavali smo tudi mi odšli na sprehod po s soncem obsijani obali in se tudi usedli na toplem soncu. Ob 15. uri smo se zbrali in odpeljali na kosilo v gostišče Jasna nad Izolo. Kosilo nam je zelo teknilo saj smo bili od telovadbe, plavanja in vode kar utrujeni in lačni. Ob kosilu in po kosilu se je naše prijetno druženje in veselje nadaljevalo tako v gostišču, kakor na vrtu ob prijetnih sončnih žarkih do odhoda ob18. uri. Ob prihodu v Ljubljano, čeprav malo utrujeni od dogodkov celega dne smo se vsi veseli, razigrani in polni energije razšli z željo, da se zopet kmalu snidemo in skupaj doživimo še kakšen tak čudovit in prijeten dogodek.

Terapevtska delavnica smejočih presenečenj – joga smeha
>>11.02.2014

V torek 11. februarja 2014 smo ob 10:30 uri v dvorani na Parmovi ulici organizirali terapevtsko delavnico » smejočih presenečenj « ( joga smeha), katero je vodila Simona Krebs mag.zdr.nege. Tako je bil ta dan zelo aktiven in resnično poln smeha. Ga. Simona nam je že na vhodu v dvorano pokazala z svojo prisotnostjo, kako bo potekala naša delavnica, bil je SMEH presenečenja. Takoj nato so se pričele priprave na našo delavnico v prisrčnem razpoloženju. Napihali smo nekaj balonov porazdelili igrače, ki pa so bile prav izvirne in v naših letih z njimi v rokah ali na pogled zelo zanimive, saj smo bili sami odrasli otroci z nasmehom na ustnicah. Simona, ki pa je z nami, delila dobro voljo in nas prav pošteno utrudila s prikazom kako se lahko ljudje smejimo sami sebi, že pogled v ogledalo je lahko prešeren smeh. Ali veste kako se smejejo prašički, ali pa posamezne živali, to je bilo dobro videt nas , kako jih znamo oponašati ha ha, ha ha… noro dobro. Ali pa kako se govori ŽLOBUDRAVŠČINA (jezik kreativnosti in sprostitve) to je treba samo prisluhniti. Saj že od mladih nog poslušamo da je smeh več k pol zdravja, z leti to še vedno vemo, pa ne izkoristimo smeha, kateri nas nič ne stane. Smejte se in boste zdravi. Naše druženje z smehom je kar prehitro minilo, takšne delavnice in druženja z smehom si želimo še več, mi pa smo se še po delavnici smejali vsaki malenkosti.

Zdravilišče laško predavanje »zdravo srce in telesna aktivnost« nato aktivno plavanje
>>15.01.2014

Začelo se je leto 2014, za naše društvo pa delo, ki smo si ga zastavili že kar v januarju. Tako smo se v sredo 15.01.2014 odpeljali proti Štajerski v terme Laško. Že ob vstopu v avtobus smo ugotovili, da nam nekdo manjka in to naš Zoran – predsednik, ki ga vsi spoštujemo in si delo brez njega težko predstavljamo, zato mu vsi želimo zdravja. Po prijetnem kramljanju v avtobusu, katerega je tokrat vodil Janez, smo že spotoma že začeli pobirati naše člane. Tako smo prispeli do Trojan, kjer smo se ustavili na kavici in krofih, katere so nam podarili, po »malici« pa pot nadaljevali skozi Zasavje proti Laškem. Po prijetnem sprejemu smo si malo pretegnili naše noge in že se je pričelo predavanje. Predavatelj Jani Novak nam je predaval na temo » zdravo srce in telesna aktivnost «. O nekaterih stvareh smo že nekaj vedeli, nekatere pa so bile za nas nove, tako da smo z veseljem prisluhnili. Predavanje je bilo zelo poučno in jedrnato, po vprašanjih in odgovorih pa smo odšli na okusno kosilo, nato pa po kratkem počitku proti bazenu. V vodi smo se vsi razgibali, pogreli in naplavali, kar vidimo tudi na fotografijah. Ker smo v društvu sami prijetni in veseli ljudje, se je naše kopanje in druženje kar prehitro končalo. Tako smo se odpravili na avtobus, v katerem so nekateri zatisnili oči in s posameznimi postanki prispeli v Ljubljano, ter si zaželeli skorajšnjega snidenja.

Poročilo o izvedbi programov in delovanja za leto 2013

Povezava do poročila (.pdf)